При настанні страхового випадку, потрібно:
-
Викликати поліцію на місце ДТП або оформити самостійно бланк
європротоколу.
-
Зателефонувати на гарячу лінію або інші телефони, вказані на пам’ятці і
в полісі. У різних страхових компаніях вимоги можуть трохи відрізнятися,
але головне навіть не додзвонитися , а повідомити про ДТП.
-
Важливо – в один з трьох робочих днів з дня ДТП – потрапити в офіс
страхової компанії (відділ врегулювання страхових випадків) і написати
заяву про те, що трапилося. Причому їхати в обидві компанії. У свою – на
випадок, визнання Вашої провини судом, і в чужу – на випадок, де Ви
будете вважатися постраждалою стороною. У багатьох цивілізованих країнах
діє пряме врегулювання збитків, але ми дуже неспішно йдемо до цього.
Звичайно ж нововведення було б зручніше – адже тоді, необхідно було б
звертатися тільки в свою компанію – і вона б виплачувала Вам, в випадку,
де Ви постраждала сторона, а потім вже подавала регресний позов до
страхової компанії винного, але там вже зовсім інша історія .
-
Транспортний засіб не ремонтувати до максимального вирішення питання. В
ідеалі – до виплати. Попросити в страховій компанії список необхідних
документів для виплати по страховим випадком. Відзначити, які документи
ви вже здали, поставити дату / підпис. З основних документів, крім заяви
про ДТП потрібні будуть (ксерокопії):
- паспорт,
-
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу,
- ідентифікаційний код,
- посвідчення водія,
-
документ з місця ДТП (протокол або довідка, дивлячись, що видали) і
розширена довідка (її потрібно часто брати самим в поліцію, і зрідка
уточнити, чи візьмуть її представники відділу врегулювання страхових
випадків),
- рішення суду.
-
За чинним законодавством терміни виплати страховки при ДТП – 90 днів з
дня написання заяви на виплату (вже після отримання рішення суду). Не
плутати із заявою-повідомленням про страховий випадок, яке потрібно
написати в перші три робочі дні. Ще один нюанс – ПДВ. Зазвичай
виплачують страховку за ДТП з автоцивілки – суму за вирахуванням цього
податку. Але, його теж отримують, відремонтувати на СТО, яке є платником
ПДВ, і надавши підтверджуючі документи і відремонтоване транспортний
засіб фахівцям відділу врегулювання.
-
На даний момент існує відкрита централізована база по ув’язненим
полісами, а ось база страхових випадків ОСАГО загальна – ще в
перспективі. У базі ув’язнених полісів – Ви можете перевірити за номером
полісу і за даними транспортного засобу – чи дійсний поліс. При
результаті – “дійсний, але не використаний”, а Ви оплатили і отримали на
руки свій екземпляр – не варто нервувати завчасно. Дані потрапляють в цю
базу з затримкою – до 25 числа наступного місяця. Адже поліс спочатку
передають в Центральний офіс своєї області (зазвичай щодекадно), потім в
Головний офіс (зазвичай Київ). З усіма перевірками даних, складанням
реєстрів, звітів і так далі. Зате там відразу видно поліс в статусі
загубленого, анульованого, зіпсованого, а також – діюча чи страхова
компанія взагалі. Логін і пароль вводити немає потреби, просто
натискайте «Увійти».
-
Хто оцінює збитки? Існує Методика товарознавчої експертизи та оцінки.
Орієнтовно – розрахунок здійснюється за середньоринковими цінами.
-
На ДТП страхова компанія в більшості випадків не присилає свого фахівця.
Виклик аварійного комісара часто відбувається тільки на страхові випадки
з трагічним результатом і з великою кількістю постраждалих транспортних
засобів. Законом не прописано, як вони зобов’язані здійснювати цей
процес, тому в кожній компанії здійснюється цей нюанс по своєму.
-
Якщо відбувається ДТП без страховки, тобто у винного відсутня діючий
страховий поліс, за нього тоді буде виплачувати потерпілому
моторно-транспортне страхове бюро України. Важливо обов’язково туди
звернутися також в три робочі дні (і пізніше, в разі наявності якихось
документальних підтверджень переконливої причини). На сайті МТСБУ є
повний перелік документів та інша необхідна інформація. Так, наприклад,
за ДТП з пошкодженням майна або з виною невстановленого транспортного
засобу – в таких випадках виплати не буде.